Cercar en aquest blog

dimecres, 17 d’octubre del 2012

Activitats per a treballar la descripció

El dimecres 3 d’octubre a classe de COED parlar de la descripció. Això sí, ho vam fer de manera diferent i probablement va ser d’una de les maneres que més vam aprendre ja que havíem d’experimentar, pensar, innovar, equivocar-nos.. nosaltres mateixos. La tasca que ens va proposar l’Imma a l’entrar per la porta va ser que havíem de descriure’ns, explicar com érem, fer un autoretrat.


Dit i fet, tots els companys ens vam posar a descriure’ns. Realment quan toca parlar d’un mateix és més difícil. No saps per on començar, no saps què destacar, per contra hi ha coses que les prefereixes guardar en la intimitat i altres ressaltar. M’he adonat que no es pot fer un autoretrat objectiu ja que inconscientment et deixes guiar pel que vols transmetre.

A l’hora de realitzar-lo ens van venir molts dubtes. Descripció física? Psicològica? En primera persona? En tercera? El fet és que l’Imma no ens podia dir res i ho havíem de fer com volguéssim. Vist des de fora és la millor manera per deixar anar la creativitat i la inventiva ja que no ens va posar pautes ni normes. Jo em vaig descriure tant físicament com psicològica i en primera persona del singular.

Un cop acabats els autoretrats, ens els vam intercanviar entre nosaltres. No sabíem de qui era la descripció que teníem davant. D’altra banda, jo feia escassos dies que havia arribat nova i em va permetre anar coneixent una mica més als nous companys de classe. Poc a poc, a mesura que ho anàvem llegint, ho anàvem desglossant. Va ser molt divertit i innovador i degut a que era una activitat diferent ens feia prestar atenció inconscientment a la classe i treure-li el màxim de profit!

En el moment que havíem acabat de llegir l’autoretrat que teníem davant, havíem de posar 4 atributs que concordessin amb la descripció d’aquella persona. A mi em va tocar l’autoretrat de la Marta Barrera. Va ser fàcil descobrir que era ella. Des d’aquí li envio la meva més sincera enhorabona perquè va fer una descripció molt bona!

Finalment es van llegir en veu alta alguns autoretrats. La majoria es descrivien en primera persona, tant físicament com psicològica. Va ser una classe que ens va permetre conèixer-nos millor els uns i els altres.

Unes setmanes més tard, més concretament el dimarts 16 d’octubre, amb relació a tot el que havíem treballat a classes de COED anteriors, l’Imma ens va proposar fer una sessió diferent
i molt divertida. Aquesta, es caracteritzava per a fer un treball posant sobre la taula tot allò que havíem après i remarcant els nostres punts forts a l’hora de descriure a alguna persona. El treball es deia Qui ets, tu?. Tractava d’escollir a algun company de classe, que el coneguessis mínimament per a poder fer per una banda, una descripció d’ell/a, amb ajut de les fotocòpies que ens va facilitar l’Imma, i d’altra banda amb relació a aquesta, fer una foto creativa que et recordés a algun company de classe i on es mostressin trets de la persona en concret per així davant de tota la classe, exposar-la durant 2-3 minuts. Jo vaig triar a la Maria Quera. No em va costar descriure-la. És una noia transparent, sincera i bona persona.

Era el nostre primer treball. Es notava un ambient nerviós. Molts teníem vergonya però a l'hora, ganes de mostrar la nostra foto. Vam començar penjant les fotos al voltant de la classe i distribuint les cadires al centre de l'aula perquè no dificultessin la classe programada, tal i com ens va demanar l'Imma a la classe anterior.
Mentre anàvem penjant les nostres fotografies, destacaven alguns ulls curiosos, cada cop més, que voltaven per la classe analitzant cada una de les imatges portades pels companys.


Personalment estava “atacada”, molt nerviosa. Tenia ganes de fer-ho, que em sortís tal i com m'ho havia preparat. Crec que em va sortir força bé, tot i que espero anar polint mica en mica tots aquells aspectes que em dificulten fer-ho del tot bé.  

En general hi havia molt bones fotografies. Un treball divertit i dinàmic!

Fins aviat i a ser feliç@s! :-D


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada