Cercar en aquest blog

dilluns, 19 de novembre del 2012

Visita al CosmoCaixa



Diumenge dia 11 de novembre vaig anar al CosmoCaixa. La raó de la visita va ser perquè en una de les activitats de la Setmana d’Activitats Extraescolars (SAE) que vam tenir la setmana passada, havíem d’anar a visitar un espai educatiu d’una entitat educativa.

No és el primer cop que vaig visitar el CosmoCaixa, la darrera vegada va ser no fa gaire amb la universitat per a veure un seguit de conferències que van ser la del senyor Enrique Dans i en Francesco Tonucci, tot i que en aquesta ocasió no vaig poder gaudir de les instal·lacions. L’altra ocasió en la que vaig poder disfrutar de les activitats del CosmoCaixa va ser, si no recordo malament, a 5è de primària. Òbviament, la mirada en la que vaig anar fa tants anys i la que he anat ara, és completament diferent. Fins i tot puc dir que m’ha agradat més aquest cop, ja sigui perquè al ser més gran podia entendre més coses , perquè ho mirava des dels ulls d’una futura mestra o perquè hi havia més responsabilitat al darrera.

El CosmoCaixa és una obra social de la Caixa, més concretament un espai educatiu on ofereix als nens i adults un recorregut per la ciència, els avantpassats, els experiments, els animals, etc. Està equipat d’unes de les instal·lacions més avançades a escala internacional. A més, hi ha un ampli ventall de tallers que van millorant-se i canviant-se setmanalment perquè els nens puguin comprovar de primera mà els misteris de la ciència. M’agradaria destacar que no fa falta ser nen per a al·lucinar amb tot el que es veu!
D’una banda, vaig observar que hi havia un alt percentatge de turistes. D’altra banda, vaig parlar amb un dels coordinadors i em va facilitar informació sobre l’oferta que fan a les escoles i em va oferir diferents fullets informatius. Com a dada general, cada dia intenten millorar el servei a les escoles i com a conseqüència veuen incrementada la demanda de moltes institucions educatives. Una altra dada que em va donar va ser que qui directament gestiona les activitats educatives és lavola i ho fa des de l’any 2006. Seguidament os adjunto la seva web: 

 A continuació adjuntaré un seguit de fotografies que vaig fer durant la visita:

A cada atracció/activitat/figura hi havia una explicació educativa:





Diferents activitats on podies ser tu el protagonista i veure de primera mà el que s'explicava:





Experiments sorprenents que podies veure al moment:










Seccions on proporcionaven tallers més específics per tota la família:




Exposicions de mòbils, la seva evolució:




Per a més informació:

Os recomano la visita! Val la pena! :-)
  
Fins aviat i a ser feliç@s! :-D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada