Cercar en aquest blog

dijous, 13 de desembre del 2012

Les TIC i les TAC a l'escola

Avui dijous dia 13 de desembre a classe de GITIC hem treballat els 4 possibles models d'ús de l'ordinador a l'escola.


El primer de tots es tracta de que l'ordinador com a mestre. Es basa en el constructivisme. Ja que tots aquells coneixements que el nen pot aprendre, es poden introduir en programes a l'ordinador i el nen aprendre des d'allà sense fer-se necessària la figura del mestre.

El segon és l'ordinador com a alumne. Aquest, també es basa en el model constructiu tot i que de forma diferent. Aquesta opció va aparèixer uns 20 anys més tard i es caracteritza per veure el nen de manera activa i que el seu aprenentatge és adquirit a partir de la interacció amb l'entorn, en aquest cas, amb l'ordinador.


El penúltim és l'ordinador com a laboratori. En aquest cas ens trobem davant del model experimental ja que en cap moment se li diu el nen el què ha de fer o com ho ha de fer. Sinó que és ell qui experimenta i descobreix interactuant amb l'ordinador.

I finalment, l'ordinador com a eina de treball. Aquesta opció és la que ha triat en Jorge per anar desenvolupant totes les classes de GITIC d'aquest semestre. Tracta de crear coses a partir dels ordinadors i aquests vistos com a suplement.



A l'altra mitja part de la classe, en grups de dos, hem hagut de presentar una proposta de les TIC i les TAC a la classe. En el meu cas, la meva companya de treball ha sigut la Gemma Jurado, i hem optat per fer aquesta proposta:





Hem triat l'espai notícies de l'Info K perquè tal i com expliquem a la diapositiva, trobem molt important que els nens siguin partíceps dels aconteixements que van passant al nostre voltant i que no tot és tan maco. Així, també adquiriran un costum que serà veure el telenotícies i assabentar-se del que passa arreu del món.

Si algú està interessat, aquí os deixo la web d'aquest programa http://www.super3.cat/infok/noticies
Os la recomano! :-)


Fins aviat i a ser feliç@s! :-D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada